Rabu, 2 November 2011

marilah membaca-dari saya end

assalamualikum dan salam sejahtera :) . sekarang belum lagi bulan membaca,tapi apa yang boleh di sharekan bersama korang ialah mengenai membaca amalan mulia, mungkin dulu bila kat sekolah,cikgu suruh membaca tapi kita malas,lepastu bila open buku je mulalah mata dah mengantuk, betol tak?
(sebab aku pon pernah rasa semua benda ni)
tapi baru sekarang aku mula sedar yang membaca ni memang menyeronokkan, ini serius ..bila kita membaca kita akan dapat ilmu yang kita dapat, tak kisahlah membaca ape pon janji ia tetap membaca.. zaman sekarang pon bukan hanya ada buku je kita nk membaca, selain dari buku, kita boleh baca di internet,blog, surat khabar, majalah dan lain-lain..
kenapa aku cakap seronok : sebab contoh kita dengar orang tu cerita mengenai sesuatu sumber yang korang pernah baca, dia hanya tau cerita tapi die tak tahu jalan cerita, tup tup korang dah boleh bagitau die,lama lepas tu memang cerita betol(time tu aku rasa seronok sangat sebab cerita aku cakap tu betol)
sebab aku dah baca benda-benda yang fakta :)

p/s untuk korang : marilah membaca,benda2 yang fakta :) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan