Selasa, 16 Ogos 2011

orang asing bertanya jalan

semalam punye semalam aku naik ktm atau lebih dikenali (kereta api tanah melayu) sedang ahsik aku tunggu sambil termenung tetibe dengar satu perbualan diantara mat bangla dengan seorang wanita melayu di berlainan situasi:

SITUASI 1
lokasi: luar train
mat bangla : boleh saya tanya?
wanita melayu : nak tanya apa! (kasar bunyinya)
mat bangla : sini train ke nilai ?
wanita melayu : yelahhhhh!!!
lalu mat bangla itu mengucapkan terima kasih dan berlalu pergi.

SITUASI 2
lokasi:dalam train
(mat bangla termasuk kat dalam kawasan wanita sahaja)
wanita melayu : hey ini tempat perempuan sahaja,bute ke?
mat bangla : (muke terpinga2 berlalu kesebelah)
wanita melayu : bodoh! (sambil membebel pe benda tak henti2)

apa yang aku nak tekankan kat sini ialah, tak kira lah apa bangsa sekali pon,kita ada adap,orang melayu lagi jwapan yang diberikan dah okie tapi kasar bunyinya tu yang tak brape ok,pastu nada tinggi bukan main. skrunk kan bulan puasa,kesian aku nengok mat bangla tu muke sedih je ,kesian aku nengok.kalau tak suke ngan orang pon jangan la cakap nada tinggi macam tu,tak sedap orang dengar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan