Khamis, 18 Ogos 2011

duit syiling baru

ha.. kepada korang semua yang baru nak tahu atau yang tak tahu atau yang baru baca, mari aku bagitahu lebih lanjut... inilah duit syiling baru malaysia, apa yang pasti rekabentuk duit syiling baru ni memang unik,reka bentuk siri ketiga duit syiling malaysia ni mendapat inspirasi daripada unsur-unsur yang mentakrifkan budaya dan warisan malaysia, ciri-ciri dari kraf tradisionak dan flora serta fauna serta ia mencerminkan kepelbagaian dan kekayaan identiti kebangsaan malaysia.titik-titik tu mewakili setiap negeri di malaysia iaitu 14 negeri kesemuanya. hais rasa tak sabar betul nak sentuh,nak pegang duit syiling baru ni nanti.
P/S tok semua : apa yang pasti jangan pulak dah bosan ngan duit syiling nanti main buang-buang pulak, kumpul okies letak dalam tabung,nanti bila susah takdelah sampai dah takde duit celah-celah kerusi diangkat cari duit syiling betol tak (macam pernah belaku je kat saya) pesanan ini ditujukan tok diri sendiri jugak hihihi
SALUR KACANG
wajah: 50 sen
Aloi: brass nickel copper clad
diameter(mm): 22,65
berat (gram):5,66

bunga melur
wajah : 20 sen
brass alloy : nikel
diameter (mm): 20,60
berat : 4,18

ORANG ASLI motif
wajah : 10sen
aloi: stainless steel
diameter : 18,80
berat : 2,98

destar siga
wajah :  5 sen
aloi : stainless steel
diameter : 17,78
berat : 1,72

Tiada ulasan:

Catat Ulasan