Jumaat, 29 April 2011

ORANG TUA


hey korang dan korang :) .
mood cerita pasal orang tua,semua mesti tau kan apa itu orang tua meh bagi details sikit. orang tua ni orang yang BERUMUR senang cerita. okiea untuk pengetahuan korang aku ni ada sifat sedih or tersentuh bila nengok orang-orang tua. tah lah aku pun tak tau kenapa.. nak dijadikan cerita,cuti sem ni aku banyak meluangkan masa bersama mama,yelah tolong-tolong dia sikit,meringankan beban kata orang.
di pasar
PASAR : korang penah tak pergi pasar tani??? mesti ada yang pernah & tak pernah kan, hurmm......(menung yang lama) masa pagi tu,mama still kat dalam pasar dan aku pulak dah dalam kereta,depan kereta aku ada seorang pakcik dah berumur dah, kesian dia aku nengok,terbongkok-bongkok ambil barang-barang dalam kereta letak kat kete tolak dia tu,dia ambil barang banyak-banyak,masa nak tolak,nengok dari segi muke aku dah tau benda tu berat sangat,boleh bayangkan tak dengan penuh tenaga dia tolak jugak..muke dia aduh sumpah sedih sayuuu je aku nengok,mata aku tak henti-henti perhatikan setiap tingkah laku serta gerak geri dia.tapi agakterkilan bila kereta kami beredar,aku dapat lihat anak dia duduk dalam kereta cuma je..haisss
tahlahh bagi aku,setiap kali aku ternampak orang yang terlalu berumur atau orang tua bekerja aku jadi sedih rasa nak nangis tapi aku tak suke tunjuk yang aku sedih(cover cover sikit)(nak cakap aku pyo ke apa ke cakap lah,tu yang memang terbenak dlm hati weh) tu sebab aku tak minat bila ada member aku yang bersikap tak sepatutnya pada orang tua aku tegur,tpi aku pon bukan pandai tegur sangat takot terasa kalu melampau aku tegur sebab yelah mereka orang orang tua boleh paham khudrat dorang dah tak sekuat kita,nak naik moto pon lemah lambat je,nak jalan terbongkok-bongkok,nak cakap sepatah-patah jadi kita sebagai orang muda boleh paham kan. tak kira lah salah mereka ke ape ke tapi kene ada sikap hormat,repek pakai spek sikit,cube kalu ada anak muda tak hormat mak atau abah kita mesti kita pon mara kan,so macam tu la jugak.tapi aku ada orang tua yang sikap dia melampau-lampau perangai haaa tu korang kene sendiri handle n pandai-pandai lah.ceritanya disini sama-sama lah hormat menghormati antara kita terutama hormat pada orang lama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan